Waterwegen en Zeekanaal NV en nv De Scheepvaart fuseren tot nv Waterwegen

Waterwegen en Zeekanaal NV en nv De Scheepvaart fuseren tot nv Waterwegen
De nieuwe Vlaamse regering kiest in haar regeerakkoord 2014-2019 voor een meer kostenefficiëntie werking. Onder het motto ‘Vertrouwen, verbinden, vooruitgaan’ vermindert ze het aantal Vlaamse entiteiten en beleidsdomeinen.
Zo zal het departement Mobiliteit en Openbare Werken fuseren met het Agentschap Wegen en Verkeer, maar zal ook Waterwegen en Zeekanaal NV fuseren met nv De Scheepvaart om verder te gaan onder de benaming nv Waterwegen.

 

Balans op 31/12/2013 De Scheepvaart NV Waterwegen en Zeekanaal NV
Activa 481.291.901 € 1.203.193.052 €
Personeel
(voltijds equivalenten)
572,6 822,9
Resultaat 1.517.022 € -6.504.964 €

Een kostenraming of timing van deze fusie met bijbehorende reorganisatie voor NV Waterwegen werden nog niet bekendgemaakt? Het valt te verwachten dat de indrukwekkende lijst van huidige bestuurders van deze vennootschappen wordt ingekort en aangepast aan de nieuwe Vlaamse meerderheid: CLAES Willy (Hasselt), KUMPEN Paul (Hasselt), BUELENS Gisèle (Schilde), CLINCKERS Leo (Duffel), EVENEPOEL Marleen (Grimbergen), HERMANS Guido (Wellen), PORTUGAELS Erik (Hasselt), VERMESEN Guy (Hasselt), VOLS Frank (Hasselt), BRUYNINCKX Eddy (Kapellen), VAN HECKE Dominique (Wichelen), DELCROIX Leo (Genk), DE BAETS Henny (Dendermonde), VERSTREPEN Erika (Antwerpen), TIELEMANS Joeri (Berchem), BREPOELS Frieda (Bilzen), VANHOOF Albert (Vaalbeek) / ABSILLIS Albert (Vilvoorde), BERNAERS Greta (Schoten), DE WINTER Richard (Assebroek), ANCIAUX Koen, HOET Ilse (Wetteren), DECONINCK Veerle (Desselgem), CLINCKERS Leo (Duffel), MACHARIS Cathy (Schaarbeek), PEETERS Leo (Kapelle-op-den-Bos), VERMIJLEN Vital (Bornem), PORTUGAELS Erik (Hasselt), BALDUCK Jan Beveren (Leie), COENS Joachim (Sijsele), MAERTENS Françoise (Heestert), DE WOLF Sonja (Mechelen), HEYLEN Ilse (Hallaar), D’HAESE Frans (De Pinte), DE BONDT Bert (Wezemaal), VAN DE GENACHTE Gert (Jauche), MERCKEN Wery (Hasselt)…

2 reacties


  1. Er valt vooral te verwachten dat door fusies de effeciency gaat verhogen !
    Goed toch ?

    Beantwoorden

    1. LOL, je zou verwachten dat efficientie verhoogt en kosten verlagen bij een fusie
      … helaas leert de praktijk ons tot op heden andere lessen
      … verbazingwekkend ook hoe weinig van de betrokkenen deze idealen/doelen voor ogen houden in de te nemen beslissingen :/

      Beantwoorden

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.