TomTom gaat realtime kaarten aanpassen

TomTom gaat realtime kaarten aanpassen

TomTom blijft innoveren, door over te stappen op een nieuw, transactional-based kaartenplatform. Dit platform is de eerste in zijn soort in de wereld en een stap voorwaarts in kaartentechnologie. Het vergroot TomToms voorsprong in het leveren van de hoogste kwaliteit up-to-date wegenkaarten, geoptimaliseerd door crowdsourcing en meer traditionele kaartmethodes. De lancering is een belangrijke mijlpaal voor TomTom en een grote stap richting het realiseren van realtime wegenkaarten.

“We zijn de eersten met een wereldwijd platform dat het mogelijk maakt om continu kaartupdates naar gebruikers te sturen”, zegt Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom. “Het tijdperk van af en toe een kaartupdate is voorbij, we kunnen nu kaarten updaten zodra veranderingen in het wegennet worden gedetecteerd. Dit plaatst TomTom in de unieke positie om de realtime, kwalitatieve en accurate kaarten te kunnen gaan leveren die nodig zijn voor toekomstig gebruik, zoals bestuurderondersteunende toepassingen en de zelfsturende auto.”

TomToms nieuwe kaartenplatform biedt een groot efficiencyvoordeel en brengt de tijd tussen het detecteren van wijzigingen in het wegennet en het updaten van de kaart op het navigatiesysteem van de gebruiker terug naar enkele minuten. Het platform is in staat om nieuwe bronnen van data efficiënt verwerken, waardoor professionele en community-based kaartmethodes verder worden geoptimaliseerd. Hierdoor hebben gebruikers van TomTom navigatiesystemen altijd de meest accurate en up-to-date kaarten op navigatiesystemen, mobiele apps en andere locatiegebonden toepassingen.

“Dit was een gigantisch complex project voor het kaartenteam van TomTom en ik ben erg trots op wat we hebben bereikt in zo’n korte tijd”, zegt Charles Cautley, Managing Director Maps & Licensing bij TomTom. “Dit platform biedt een enorm potentieel en we zien ernaar uit om de hoge kwaliteit kaarten te kunnen leveren die voldoet aan de veranderende behoeftes van de klant.”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.