TNT Post gaat stevig door in e-commerce markt in Belgie

TNT Post gaat stevig door in e-commerce markt in Belgie

Einde mei wordt TNT Post gesplitst als de aandeelhouders dan hun goedkeuring geven. In Nederland zal de organisatie verder gaan onder de naam PostNL, daarbuiten blijft de naam TNT Post bestaan. De nieuwe organisatie richt zich op markten van post, pakketten en e-commerce in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. “Die keuze vloeit logisch voort uit onze activiteiten. Er worden steeds meer goederen on-line besteld. Daardoor zien we ons werk in de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen,” zo zegt Christophe Korthoudt, commercial manager van TNT Post in België.

De aandacht in België gaat voortaan naar pakjesbedeling. Er wordt ook geïnvesteert in een nieuw IT-platform dat klanten in e-commerce beter kan verderhelpen en hen online info geeft over de status van hun zending. Daarnaast zal hierdoor ook een breder dienstenpakket aangeboden kunnen worden.

“Daar hebben we al een aantal interessante ideeën over. De Belgische e-commerce markt loopt nog iets achter vergeleken met de omringende landen als Frankrijk en Nederland. In Nederland zijn zo’n 30.000 webshops, in Frankrijk maar liefst 85.000. In België staat de teller op 5.500 webshops die pakketten versturen. Verwachting is dat dit aantal dit jaar boven de 6.000 uitstijgt. België is dus aan een opmars toe. We willen deze ondernemers graag ondersteunen in de deze ontwikkeling,” aldus Christophe Korthoudt.

De naam TNT Post Pakketservice België, waarmee TNT bij ons bekend was, zal nu verdwijnen. Alles komt nu onder de noemer TNT Post. “Dat alles heeft tot gevolg dat TNT International niet langer vrede zal nemen met zijn huidige B-status in België. In een drietal jaar willen we naar de status van A-speler doorstoten,” kondigt Christophe Korthoudt, commercial manager Belgium van TNT International, aan.

In thuisland Nederland verwerkt TNT Post dagdagelijks zowat 400.000 pakjes. In België schommelt hun aantal momenteel tussen de 12.500 en 15.000.

Bron: De Vlaamse Ondernemer

2 reacties


  1. Ik denk dat dit een lastige strijd gaat worden voor TNT Post in Belgie. Bpost bied naar mijn mening een goede service en heeft een veel uitgebreider netwerk door haar postkantoren dan TNT Post ooit zal hebben. Wij zijn een logistieke dienstverlener voor webshops in Nederland en Belgie en wij kiezen in Belgie voor bpost.

    Beantwoorden

    1. Het is een van de slechtste ervaringen die ik ooit had op vlak van dienstverlening.Puur bedroog. ze komen geen pakjes aanbieden en je kunt ze nergens contacteren. Klantendienst niet doorschijnend want je vind geen informatie erover op internet. De Post NL is niet echt behulpzaam als het over problemen gaat en wilt geen informatie over hun Begische partner doorgeven…Ik hoop dat weinig firma’s beroep gaan doen op TNTpost Belgie. Rampzalige ervaring!

      Beantwoorden

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.