Generix Group – uitgever van SaaS-oplossingen voor het ecosysteem van de Supply Chain– kondigt haar nieuw samenwerkingsplatform aan voor het verwerken en beheren van Supply Chain flows, nu wereldwijd beschikbaar: “Generix Supply Chain Hub”. Dit nieuw samenwerkingsplatform voldoet
aan de behoeften van de omnichannel-economie. Het plaatst de belofte van de klant centraal door de implementatie van collaborative digital Supply Chain management.
In 1998 voorspelden onderzoekswetenschappers Joseph Pine en James H. Gilmore de komst van de ervaringseconomie. In dit nieuwe paradigma zou ervaring DE nieuwe waarde worden en goederen en diensten overnemen. Nu is het eindelijk zover! Klanten verbruiken niet langer, ze ervaren. Door een online opinie te geven, beoordeelt de consument niet alleen het product, maar ook de effectiviteit van de Supply Chain rondom het product. Dit omvat de beschikbaarheid van goederen, leveringskwaliteit, verpakking, tijdige levering en onmiddellijke zichtbaarheid. Met de versnelling van de digitale transformatie van consumenten en bedrijven is de Supply Chain een essentieel onderdeel van de klantbelofte geworden en is daarom de sleutel tot merk- en bedrijfsidentiteit.
De digitale transformatie van de economie zorgt ervoor dat bedrijven een beroep doen op een groeiend aantal spelers of deelnemers die naadloos moeten worden gesynchroniseerd om de betrokkenheid bij klanten te waarborgen. Inderdaad, het vermogen van de Supply Chain om de belofte aan de klant te in stand houden is omgekeerd evenredig met het aantal fouten in de uitvoering. Ongeacht of de fouten zich in de informatiestroom of in de fysieke uitvoering bevinden, hoe meer er zijn, hoe groter het risico van slechte kwaliteit.
“Tegenwoordig doen bedrijven de stilzwijgende belofte dat zij de best mogelijke ervaring aan hun eindklanten zullen bieden. Op basis van deze vaststelling is operationele uitmuntendheid in de supply chain geen optie meer: economische spelers kunnen hun groeidoelstellingen niet halen of verplichtingen nakomen zonder hun bedrijf zowel intern als extern te transformeren en te veranderen van een strak sequentieel model tot een
samenwerkende, flexibele organisatie die realtime reageert,” verduidelijkt Vincent Barale, Supply Chain & Logistics Director voor Louis Vuitton Malletier.
Grondig op de hoogte van wat er op het spel staat, heeft Generix Group het nieuwe Generix Supply Chain Hub-aanbod gecreëerd op basis van de synergie tussen drie belangrijke expertisedomeinen:
- Supply Chain Execution, om de klantervaring te transformeren;
- B2B Integration, om het ecosysteem met elkaar te verbinden en data flows te beheren;
- Collaboration & Visibility, om dit ecosysteem te versterken.
De Generix Supply Chain Hub, vrij van kosten en sterk beveiligd,staat open voor alle spelers en hun systemen, zodat ze kunnen samenwerken met meer dan tachtig procent van hun klanten en partners. Partners en serviceproviders kunnen zich abonneren op een reeks bedrijfsprocessen voor het afhandelen van hun orderstroom, voor zowel informatiebeheer (bestelling, ontvangst, levering, prognoses, facturering, betaling, belasting, numerieke originelen, enz.) en fysieke uitvoering (levering, transport, ontvangst, opslag, crossdocking, gedeelde voorbereiding of e-business, optimalisatie van samenstelling en order flows, downstream transport, click and collect, etc.).
Deze real-time processen worden bij elke stap van de uitvoering van de orderstroom bewaakt, van het plaatsen van de bestelling tot de levering. Informatie over synchronisatie wordt doorgegeven via een doorlopende dialoog tussen alle spelers die betrokken zijn bij het ecosysteem, evenals bij de klant, die op zoek is naar zekerheid. Dit gebeurt via automatische verzendhulpmiddelen of gereproduceerd op een portaal voor overleg of interactie.
Klanten van Generix Group profiteren automatisch van toegang tot een ecosysteem dat momenteel meer dan 50.000 aangesloten bedrijven en honderdduizenden anderen omvat die toegankelijk zijn dankzij platform-interoperabiliteit. Elke dag worden meer dan tien miljoen transacties uitgevoerd door ongeveer 250.000 gebruikers in 50 landen.
“Deze benadering van end-to-end management van digitale Supply Chain-processen is het resultaat van een uitgebreide ervaring en zorgvuldige aandacht voor de behoeften van onze klanten, de markt en onze partners. Met dit aanbod willen we technologie op de service van de bedrijven van onze klanten en hun groei versnellen door het gebruik van functies en middelen die samenwerken, wendbaar en snel worden ingezet. Wereldwijd
verbinden wij ons er dagelijks toe om beloftes aan zowel B2B- als B2C-klanten te houden,” stelt Jean-Charles Deconninck, voorzitter van de raad van bestuur van Generix Group.
Generix Supply Chain Hub is zo ontworpen dat bedrijven hun strategie kunnen aanpassen aan hun klantenbelofte. Dit vereist een combinatie van snelheid, flexibiliteit en gebruiksbeveiliging, terwijl deze vaststelling door Peter Drucker in het achterhoofd gehouden wordt: “Net als strategie is de uitvoering ervan een kunst.”
Meer info: http://www.generixgroup.com