Renault Trucks komt met mooie cijfers naar buiten voor 2018. Zowel op zijn thuismarkt in Frankrijk als in de andere Europese landen is er een stevige stijging in de verkoop. In Frankrijk werden meer dan 10% meer verkopen gerealiseerd. In de andere Europese landen steeg dit zelfs met 13,5%.
In schril contrast is de daling in de verkopen buiten Europa. Daar was er een daling met 8,8%. Die is volgens Renault Truck toe te wijzen aan de importquota die Algerije heeft ingevoerd. Deze wegen flink door aangezien de constructeur bijzonder actief is in Franstalig Afrika.
Ook de omzet voor tweedehandsvoertuigen (+23%) en wisselstukken (+5%) waren stijgers in 2018.
Renault Trucks bereidt zich voor op de toekomst
De daling van het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot staat bovenaan het prioriteitenlijstje van Renault Trucks. Zo stelt de constructeur alles in het werk om de CO2-normen van de EU te respecteren.
Eind 2018 heeft Renault Trucks de lancering van modeljaar 2019 van de modellen T, D en D Wide aangekondigd om het brandstofverbruik met maar liefst 7% te verlagen in vergelijking met de vorige versies. Ook zet Renault Trucks zijn onderzoek met het laboratoriumvoertuig Optifuel Lab 3 voort om de efficiëntie van dieselvoertuigen te verhogen. Het doel bestaat erin om het brandstofverbruik van de volledige vrachtwagen tegen 2020 met 13% te verlagen.
En om de luchtkwaliteit onmiddellijk te verbeteren lanceerde Renault Trucks in 2019 zijn elektrische vrachtwagens D en D WIDE Z.E., die van de band rollen in de fabriek van Blainville-sur-Orne. Renault Master Z.E. wordt reeds verdeeld in het netwerk van Renault Trucks.