60.345.000 onderdelen te koop. Dat staat te lezen op het nieuwe billboard op TVH’s hoofdkantoor langs de autosnelweg E17 in Waregem. Als wereldspeler op het vlak van onderdelen voor heftrucks, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines slaat TVH met die boodschap twee vliegen in één klap.
TVH informeert enerzijds over zijn kernactiviteit. Als onderdelenspecialist levert het wisselstukken en toebehoren voor onder meer heftrucks, industriële voertuigen, bouw- en landbouwmachines. Vaak associëren mensen het bedrijf met de (productie van) machines, maar dat klopt dus niet.
Isabelle Van de Voorde, Corporate Marketing & Communication Manager bij TVH: “De heftruck in het logo verwijst naar de roots van het bedrijf. Het intussen afgesplitste bedrijf TVH Equipment verhuurt en verkoopt wel machines, maar een heftruckfabrikant is TVH nooit geweest. TVH zelf focust dus op onderdelen en toebehoren, voor een brede waaier aan machines.” De vermelde ‘60.345.000 parts’ onderstrepen die boodschap en gaan over de wereldwijde voorraad aan onderdelen van het bedrijf.
‘Te koop’ voor 40%
Anderzijds valt ook de boodschap ‘te koop’ op. Dat is een knipoog naar de lopende herschikking van het aandeelhouderschap en TVH’s zoektocht naar een nieuwe minderheidspartner.
Isabelle Van de Voorde: “De families Thermote en Vanhalst kwamen eind vorig jaar tot een overeenkomst over het aandeelhouderschap van de verschillende TVH-divisies op lange termijn. TVH Parts – initiator van dit billboard – is voor 60% in handen van de families Ann en Els Thermote. De billboard is daarmee een knipoog naar de 40% resterende aandelen waarvoor een externe partner wordt gezocht. mateco is voortaan volledig in handen van de familie Vanhalst. TVH Equipment blijft in handen van beide families.”