Vorig jaar werd deze campagne al ingezet. Met ‘Wat heb je aan €30.000,- als daarna…?’ werden in de haven van Moerdijk en het Zeeuwse deel van North Sea Port (Terneuzen en Vlissingen/Borsele) meer dan 85.000 mensen bereikt. Reden genoeg om de campagne door te ontwikkelen en nogmaals in te zetten.
Meld Misdaad Anoniem
De campagne maakt havenmedewerkers – van de werkvloer tot aan de directie – bewuster van signalen van criminaliteit en van de risico’s om in zee te gaan met criminelen in ruil voor geld. De campagne heeft ook als doel om meer meldingen te genereren via bijvoorbeeld ‘Meld Misdaad Anoniem’.
Oproep: laat de campagne zien in jouw bedrijf!
Het effect van de campagne wordt versterkt als bedrijven in de havens hier intern aandacht aan besteden. Dat kan heel makkelijk door bijvoorbeeld campagneposters op te hangen in kantines, de koffiebekers uit te delen en de filmpjes te delen via de eigen kanalen met de hashtag #veiligezeehavens. Je kan campagnemateriaal bestellen door te mailen naar [email protected].
Wat is nieuw?
De campagne speelt zich opnieuw voor een groot deel online af. Social media worden gericht ingezet op basis van de fysieke locatie van de ontvanger: de havens. Iedereen die in de havens tijdens de campagneperiode z’n Facebook checkt, komt de uitingen tegen. Nieuw is dat de campagne naast in het Nederlands ook in het Engels is, om een bredere doelgroep te bereiken. Ook is er nieuwe inhoud toegevoegd en wordt YouTube ingezet.
Programma Veilige Zeehavens
De campagne is ontwikkeld om criminaliteit in de havens te herkennen, te melden en te voorkomen. Betrokken partners zijn de havenbedrijven North Sea Port en Port of Moerdijk, gemeenten Borsele, Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen, Douane, Openbaar Ministerie, Politie, Koninklijke Marechaussee. Deze partners worden ondersteund door Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland.
Meer informatie over het programma vind je op www.kiesvoorjeeigenveiligheid.nl.