Om zich aan te passen aan de erg gediversifieerde stadsdistributie en om zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften van klanten die voor een elektrisch voertuig hebben gekozen, breidt Renault Trucks zijn aanbod uit. De modellen Renault Trucks D Z.E. en D Wide Z.E. van 16 en 26 ton, die sinds 2020 in serie worden gebouwd, krijgen nu het gezelschap van de D Wide Z.E. van 19 ton. Ook biedt de constructeur een ruimer gamma wielbasissen en een specifieke aansluiting voor koelopbouw. Deze zullen gebouwd worden in de Renault fabriek in Blainville-sur-Orne (Calvados).
Wendbaarder en energie-efficiënter
De Renault Trucks D Wide Z.E. van 19 ton werd uitgerust met een chassis met twee assen voor meer wendbaarheid en werpt zich op als het ideale voertuig voor distributieopdrachten met gecontroleerde temperatuur en een geoptimaliseerd laadvermogen.
Renault Trucks ontwikkelde ook een nieuw systeem om de energie-efficiëntie van zuiver elektrische vrachtwagens voor koeltransport te verhogen. Zo kunnen de Renault Trucks D en D Wide Z.E. van 16, 19 en 26 ton voortaan worden uitgerust met de optie fridge-connection, die het mogelijk maakt om de nodige energie voor het koelsysteem rechtstreeks uit de 600V-tractiebatterijen van het voertuig te halen.
Om de wendbaarheid te verhogen, breidde Renault Trucks tot slot het gamma wielbasissen voor zijn D en D Wide Z.E. uit. Het aanbod gaat voortaan van 3.900 tot 6.800 mm, om meer toepassingen en aanverwante behoeften te dekken, met name om de laadverdeling te optimaliseren.
Overal toegelaten, ook ’s nachts
Renault Trucks, dat zich inzet voor een duurzaam transport, commercialiseert sinds 2020 het grootste gamma zuiver elektrische voertuigen op de markt. Aangezien deze vrachtwagens de luchtkwaliteit respecteren en geen CO2 of NOx (stikstofoxiden) uitstoten tijdens het gebruik mogen ze overal rijden, ongeacht de beperkingen die gemeenten opleggen, en dat zelfs bij periodes van piekvervuiling. En dankzij hun stille werking kunnen ze zich ’s nachts in stadscentra verplaatsen zonder buurtbewoners uit hun slaap te houden. Omdat de elektrische vrachtwagens van Renault Trucks beantwoorden aan de transformatiebehoeften van de autosector, met name wat de energie- en milieutransitie betreft, heeft de CORAM (Franse stuurgroep voor onderzoek naar voertuigen en mobiliteit) een subsidie toegekend aan Renault Trucks voor de ontwikkeling van de Renault Trucks D Wide Z.E. van 19 ton en bijkomende wielbasissen.