Jungheinrich en Nico Rosberg zetten zich gezamenlijk in voor elektromobiliteit en duurzaamheid. De duurzaamheidsondernemer en Formule 1-wereldkampioenvan 2016 zal voortaan als merkambassadeur Jungheinrich vertegenwoordigen.
De voormalige Formule 1-piloot is medeoprichter van het Greentech Festival, een wereldwijd platform voor toekomstige technologieën op het gebied van mobiliteit, voeding, landbouw, financiën, mode en energie. Sinds zijn pensioen uit de Formule 1 is Rosberg een prominente voorstander van elektromobiliteit en duurzaam ondernemen.
“We hebben nieuwe visies en slimme technologieën nodig voor onze planeet. Dit betekent ook dat we de-elektrificatie en decarbonisatie moeten versnellen in alle sectoren van onze economie, vooral de mobiliteit”, aldus Rosberg. “Ik neem samen met Jungheinrich het voortouw in de race naar e-mobiliteit.”
Jungheinrich heeft zich al sinds de oprichting ingezet op elektromobiliteit en is een pionier en innovatie-aanjager van de lithium-ion technologie. Precies tien jaar geleden lanceerde Jungheinrich als eerste fabrikant van hef- en magazijntrucks ter wereld een serietruck met een lithium-ionbatterij.
“We willen duurzame waarden creëren – Jungheinrich en Nico Rosberg delen dit doel”, legt Dr. Brzoska uit. “Nico geeft een gezicht aan ons engagement en ons werk. Tegelijkertijd willen we samen ideeën ontwikkelen en werken aan concrete oplossingen en toepassingen voor elektrificatieoplossingen, energie-efficiëntie en duurzaamheid om te laten zien wat er zo allemaal mogelijk is in het magazijn van de toekomst. Samen met onze nieuwe merkambassadeur Nico Rosberg zullen we dit engagement ten aanzien van onze klanten en het publiek nog meer centraal stellen in ons werk.”