MSC neemt North Sea Port op in zijn netwerk

MSC neemt North Sea Port op in zijn netwerk
North Sea Port spant een nieuwe containerpijl op zijn boog. Dinsdag 17 september 2019 stuurt MSC voor de allereerste keer een schip rechtstreeks naar Kloosterboer in Vlissingen. De wereldwijde nummer twee in het maritiem vervoer van containers neemt Kloosterboer wekelijks op in zijn netwerk.

Het gaat om de eerste rechtstreekse aanloop door de rederij Mediterranean Shipping Company (MSC) in het havengebied van North Sea Port. Op dinsdag 17 september zal het containerschip ‘MSC Alabama’ bij Kloosterboer in North Sea Port aanmeren om er containers te gaan laden. Hiermee weet North Sea Port zijn positie in het containersegment uit te breiden en die als ‘food port’ te verstevigen. Het containerschip is 242 meter lang, 32 meter breed en heeft een capaciteit van 3.400 TEU. Het vaart op de route van de Angola Express Service.

Van Rusland tot West-Afrika

MSC legt het schip in op een dienst die Vlissingen verbindt met West-Afrika. “Met de toevoeging van Vlissingen op de route van de Angola Express Service van MSC staat North Sea Port in verbinding met Senegal, Guinee en Ivoorkust alsook met het netwerk van alle overige wereldwijde lijndiensten van MSC”, aldus Jan van der Graaf, Reefer General Manager van MSC. Onderweg bedienen de schepen in de Angola Express Service ook andere havens. De route loopt van Sint-Petersburg via Antwerpen over Vlissingen naar Le Havre, Sines, Las Palmas, Dakar, Conakry, San Pedro en Lome tot in Luanda. Via Vlissingen staat North Sea Port voortaan mee op die lijst.

Deepsea-containervervoer

Voor North Sea Port gaat het om de tweede containerdienst richting West-Afrika. De Franse rederij CMA CGM loopt Vlissingen al langer rechtstreeks aan op die route. CMA CGM is de vierde grootste containeroperator ter wereld. Met MSC krijgt North Sea Port nu ook de wereldwijde nummer twee over de vloer. “De komst van MSC bewijst opnieuw dat North Sea Port voor de containersector niet alleen bij de binnenvaart of voor intra-Europees shortseaverkeer in beeld komt. Wij kunnen ook een rol spelen voor deepsea-containervervoer waarbij schepen de brug slaan tussen twee continenten. Met deze uitbreiding van onze containerlijndiensten bieden we meer mogelijkheden aan om lading via ons te vervoeren”, onderstreept Daan Schalck, CEO van North Sea Port. Naast deze trans-Atlantische containerdienst behandelt North Sea Port reeds containerlijnen op het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Centraal-Amerika.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.