Jungheinrich introduceert zijn nieuwe elektrische trekker EZS 7280. Met zijn trekkracht van maximaal 28 ton is de trekker in het bijzonder geschikt voor buitengebruik op luchthavens of op terreinen van industriële ondernemingen. Dankzij zijn sterke torsie is de trekker ook specifiek ontworpen voor het rijden op hellingen met zware lasten. Automatische parkeerremmen met terugrolbeveiliging en een autoHold zorgen voor gemakkelijk stoppen en opnieuw vertrekken op een helling.
Een nieuwe lithium-ion batterij van 500 Ah garandeert een uitstekende efficiëntie. De batterij wordt gekenmerkt door een onderhoudsvrije werking en lange levensduur, en biedt de mogelijkheid tot versneld opladen. De batterij hoeft niet meer vervangen te worden. Voor bijzonder lange gebruikstijden kan een batterij met een capaciteit tot 930 Ah geplaatst worden.
Met zijn compacte afmetingen en kleine draaicirkel heeft Jungheinrich de EZS 7280 specifiek ontworpen voor manoeuvreerbaarheid, zelfs in zeer krappe ruimtes. De veiligheid wordt gegarandeerd met behulp van assistentiesystemen.
Het robuuste en weerbestendige ontwerp met extra coating zorgt voor een maximale corrosiebescherming waardoor de trekker geschikt is voor zware toepassingen, zelfs in de meest ongunstige weersomstandigheden. Dat is ook de reden waarom Jungheinrich een aantal verschillende bestuurderscabines aanbiedt, optioneel verkrijgbaar met vouw- en schuifdeuren. De binnentemperatuur kan geregeld worden met behulp van een verwarmingssysteem waardoor condens op de ramen tijdens vochtig weer definitief tot het verleden behoort.
De opstelling van de pedalen – zoals in een gewone auto – en de verstelbare stuurposities zorgen ervoor dat elke operator de EZS 7280 met gemak kan bedienen. Andreas Füchtmann, productmanager bij Jungheinrich: “Tijdens de ontwikkeling van de truck hebben wij speciale aandacht besteed aan de
prestaties en aan de veiligheid van de trekker bij gebruik op een helling. Daarnaast werd aandacht besteed aan het ontwerp van de bestuurdersstoel, naar het voorbeeld van de automobielindustrie. Zo kunnen operatoren zonder enige vermoeidheid hun ploegendiensten afwerken.”