Jeroen Magnus wordt B2B Business Director bij bpostgroup

Jeroen Magnus

bpostgroup kondigt de aanstelling aan van Jeroen Magnus als nieuwe B2B Business Director. Deze strategische benoeming versterkt de commerciรซle slagkracht van het bedrijf en betekent een nieuwe stap in de uitbouw van bpostgroupโ€™s activiteiten voor de professionele markt.

Doelgerichte versterking van B2B-aanpak

In zijn nieuwe rol zal Jeroen Magnus rapporteren aan Christel Dendas, Chief Commercial Officer van bpostgroup. Hij zal zich toeleggen op het ontwikkelen van op maat gemaakte logistieke oplossingen voor zakelijke klanten, met een sterke focus op klantgerichtheid, innovatie en eenvoud in de logistieke keten.

“Jeroen komt aan boord op een cruciaal moment in de transformatie van bpostgroup. Zijn ruime ervaring in de logistieke sector en in transformatieprocessen, gecombineerd met zijn diepgaande kennis van B2B-dynamieken, zijn een grote meerwaarde om onze strategische partnerships verder te ontwikkelen en te versterken,” zegt Christel Dendas, CCO.

Sterke B2B-ervaring

Jeroen Magnus brengt een stevige staat van dienst mee, onder andere dankzij zijn functies bij bol, waar hij onder meer Director Partners Propositions & Strategy en Director Logistic Services was. Zijn diepgaande kennis van B2B-dynamieken en transformatieprocessen sluit perfect aan bij de ambities van bpostgroup.

B2B als groeimotor

De B2B-markt wordt de komende jaren een belangrijke groeipijler voor bpostgroup. De overname van Staci in 2024 verstevigde al de positie in B2B-fulfilment, en vandaag breidt de groep die expertise verder uit met last mile-diensten voor professionele klanten.

bpostgroup ontwikkelt end-to-end logistieke oplossingen voor bedrijven in diverse sectoren, waaronder:

  • Bevoorrading van winkels

  • Levering van onderdelen en materiaal aan technici op de werf

  • Optimalisatie van supply chains

  • Ondersteuning van B2B e-commercelogistiek

Innovatie in de praktijk

Concrete pilootprojecten zoals nachtdistributie van materiaal naar technici helpen om deze oplossingen verder te verfijnen. Een mooi voorbeeld is de samenwerking met Bel&Bo:
bpost verzorgt niet alleen de levering van online bestellingen aan consumenten, maar ook het interne transport van kleding tussen de winkels en het centrale magazijn. Dit zorgt voor flexibel voorraadbeheer, zelfs tijdens drukke seizoensperiodes.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.