Het wereldwijd actieve reisretailbedrijf Gebr. Heinemann schakelt voor de intralogistiek in zijn logistieke centra over op Jungheinrich trucks. Het bedrijf,dat wereldwijd ongeveer 600 ‘duty free shops’ exploiteert of bevoorraadt, vertrouwt daarbij op een flexibele huurvloot die eenvoudig en snel aangepast kan worden aan veranderingen in de vraag.
”We waren op zoek naar een partner die onze vloot van industriële trucks kon optimaliseren. Dankzij Rental Fleet Management van Jungheinrich zijn we flexibel, duurzaam en kostenefficiënt“, zegt Dr. Dirk Schneider, CCO Gebr. Heinemann.
Analyse van de bestaande vloot
Voor de samenwerking analyseerden Jungheinrich en Gebr. Heinemann gezamenlijk de bestaande heftruckvloot. Daarbij werden trucks geïdentificeerd die voorheen onderbenut waren of niet werden gebruikt in overeenstemming met hun uitrusting. Op basis van deze analyse kon het Jungheinrich verkoopteam het aantal in gebruik zijnde trucks bij Gebr. Heinemann terugbrengen van 170 naar 95 – een besparing van ongeveer 45%. Voor seizoensgebonden pieken in de vraag is de ter beschikking stelling van extra trucks gepland. Bij een onverwachte extra vraag kan Jungheinrich binnen zeer korte tijd extra heftrucks leveren. Omgekeerd zullen trucks die niet langer nodig zijn, op korte termijn teruggenomen worden. Het flexibele systeem voorkomt overcapaciteit, garandeert Gebr. Heinemann een hoge mate van beschikbaarheid ondanks de drastisch gereduceerde vlootomvang en verlaagt aanzienlijk de bedrijfskosten in de logistieke centra.
Flexibiliteit en kostenbesparing
Christian Erlach, lid van de Raad van Bestuur van Jungheinrich AG en verantwoordelijk voor Verkoop: ”Ons Rental Fleet Management biedt flexibiliteit, zekerheid en transparantie en reduceert de kosten op langetermijn. Dit maakt het de perfecte oplossing voor alle klanten met activiteiten die onderhevig zijn aan seizoensgebonden schommelingen. We kijken ernaar uit om samen met het team van Gebr. Heinemann de vloot de komende jaren voortdurend verder te ontwikkelen.