Dankzij de e-commerce specialisten van Fiege zal Toyo Tires Europa GmbH binnenkort ook via een online B2B platform banden distribueren naar haar B2B klanten. De recente afwikkeling in Groot-Brittanniƫ heeft de meertalige e-commerce oplossing voor de Toyo Tires partners nu ook beschikbaar gemaakt in Duitsland, Italiƫ, de Benelux landen en Groot-Brittanniƫ. Met deze stap breiden beide bedrijven hun samenwerking uit als toegewijde partners door naast logistieke diensten ook e-commerce activiteiten aan hun overeenkomst toe te voegen.
Sinds 2006 is Fiege verantwoordelijk voor de opslag en distributie van Toyo banden bestemd voor de B2B business in Duitsland en Oostenrijk vanuit de bandenfaciliteit in Dortmund. Sinds januari 2011 werd ook de Benelux regio in deze samenwerking opgenomen. Online activiteiten zullen op een gelijke manier behandeld worden door de Dortmund site. āDe overname van alle e-commerce activiteiten benadrukt de competentie van Fiege over de volledige waardeketen binnen de e-commerce sector, een segment dat we sinds 2006 geleidelijk aan verder hebben uitgebouwd. Fiege is geĆ«volueerd van een fulfilment dienstverlener naar een echte full-service e-commerce dienstverlenerā, legt Felix Fiege, lid van de Raad van Bestuur van de Fiege Groep, uit.
De e-commerce oplossing die ontwikkeld werd in samenwerking met Zyres, de partner van Fiegeās e-commerce team, staat in voor de vlotte integratie van het Toyo Tiresā online platform in de systemen van Fiege. In de toekomst zal het e-commerce platform ongeveer 1.700 beschikbare eenheden tonen voor ongeveer 1.000 business accounts per land.
Om een optimale gebruiksvriendelijkheid en salessteun voor de internationale commerciĆ«le klanten van Toyo te verzekeren opereert Fiege het platform in het Duits, Engels, Frans, Nederlands en Italiaans. Een handige web surface laat klanten toe om ook hun eigen ānotepadā lijst te aan te maken, om hun ordergeschiedenis te bekijken, en om via een transparant gestructureerde zoekfunctie naar de gewenste banden te zoeken met behulp van selectiecriteria zoals model van het voertuig of type band. Een real-time inventarislijst verzekert de snelle en eenvoudige beschikbaarheid van informatie voor de verkozen banden. Een autorisatiesysteem voorziet bijkomende speciale productlijnen voor geselecteerde dealers.