DP World Antwerp promoot alternatieven in de Week van de Mobiliteit

De Waterbus

In mei 2018 voerde DP World Antwerp een mobiliteitsscan uit onder de medewerkers; de resultaten zet het bedrijf in bij de zoektocht naar mobiliteitsoplossingen. Zowat 95% van de deelnemers komt met de auto naar het werk, vooral wegens de grote woon-werkafstand (65,08%) en het ontbreken van openbaar vervoer of goede andere alternatieven in de Waaslandhaven. Wat opvalt is dat liefst 60% van de ondervraagden echter bereid is om alternatieve manieren te overwegen, als die er zijn. Uit de enquête kwamen carpoolen (41,62%) en e-bikes (45,25%) naar voor als valabele alternatieven.

Week van de Mobiliteit wordt Go Green Week

DP World Antwerp zal tijdens de Week van de Mobiliteit de medewerkers stimuleren om de auto thuis te laten. Zo kunnen medewerkers een e-bike uittesten, wordt het carpoolplatform Taxistop beschikbaar gesteld en wie komt zonder wagen tijdens Car Free Day krijgt een gratis ontbijt.

De week van de mobiliteit valt samen met de jaarlijkse Go Green week (17-21 sept) bij DP World, een campagne van Global Ports Group rond duurzaamheid waarin wereldwijd de grootste spelers in de havenindustrie vertegenwoordigd zijn. De Go Green Week gaat verder dan duurzame mobiliteit alleen. DP World zal tijdens de week ook oude smartphones verzamelen, die in samenwerking met Out of Use en Natuurpunt gebruikt worden om nieuwe bomen aan te kopen.

Waterbus als alternatief

Tijdens de Week van de Mobiliteit krijgen de DP World Antwerp medewerkers ook meer informatie over de waterbus, die binnenkort richting Waaslandhaven uitvaart. Met de waterbus kiest de Haven van Antwerpen voluit voor mobiliteit over het water. Het inzetten van veerdiensten zorgt voor een permanent vervoersalternatief. Het nieuwe noordelijke traject van de waterbus gaat het pendelen van DP World medewerkers vergemakkelijken en gaat voor het bedrijf hand in hand met de zoektocht naar duurzame alternatieven.

“Het havenpersoneel staat niet meteen bekend voor hun duurzaam pendelgedrag, maar met incentives, en het beschikbaar maken van alternatieven, ben ik ervan overtuigd dat we kunnen overschakelen naar duurzamere mobiliteit. Onze mensen zijn alvast vragende partij.” zegt Rob Harrison, CEO van DP World Antwerp.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.