DKV Mobility, Europees B2B-platform voor betaal- en andere oplossingen onderweg, introduceert de Future Fuel Card – een fuel en service card speciaal voor alternatieve brandstoffen. Met deze kaart is op geselecteerde alternatieve brandstoffen een landelijke korting mogelijk van 2 eurocent (€0.02) bruto per liter/kilogram (waterstof) om in de kosten voor CO2-compensatie te voorzien.
“Met onze nieuwe Future Fuel Card verwachten we een veel grotere vraag naar alternatieve brandstof. De bedoeling van de kaart is wagenparkexploitanten te helpen bij hun transitie naar duurzame mobiliteit in de vorm van een speciale aanvoeroplossing met geïntegreerde CO2-compensatie,” zegt Sven Mehringer, Managing Director Energy & Vehicle Services bij DKV Mobility.
De geselecteerde brandstoffen die met de Future Fuel Card kunnen worden afgerekend zijn CNG (vloeibaar aardgas), bio-ethanol, biodiesel, waterstof en HVO/R33 (vol- of semi-synthetische diesel). De in de Future Fuel Card geïntegreerde CO2-compensatie is bestemd voor het bevorderen van gecertificeerde ‘gold standard’ projecten van DKV Mobility partner myclimate. Klanten van DKV Mobility die gebruikmaken van de Future Fuel Card hebben toegang tot het hele internationale acceptatienetwerk van DKV Mobility, inclusief alle service die daarbij hoort. Bij aanvang zal de kaart verkrijgbaar zijn in Denemarken, Zweden en de Benelux. Uitbreiding van het aanbod naar andere landen is in voorbereiding.
Alles bijeen biedt DKV Mobility toegang tot Europa’s grootste energie-onafhankelijke acceptatienetwerk van circa 67.000 conventionele tankstations, ongeveer 310.000 elektrische laadpunten en zo’n 20.000 stations voor alternatieve brandstof. Het ondersteunen van de overstap naar klimaatvriendelijke brandstof en voertuigaandrijving weerklinkt in de bedrijfsdoelstelling van DKV Mobility: “To drive the transition towards an efficient and sustainable future of mobility”. DKV Mobility zelf richt zich op een klimaatpositieve status in 2023 en het ondersteunen van zijn klanten bij het bereiken van 30% reductie van de koolstofintensiteit van hun wagenparken in 2030, afgezet tegen het uitgangsjaar 2019.