In 2018 was DAF in ons land de best verkopende zware vrachtwagen. Bescheiden aan de weg timmeren: het levert vruchten op. Uitleg van topman Bart Bosmans, algemeen directeur DAF Trucks België.
Met zijn LF, CF en XF is DAF al jaren een bijzonder vertrouwd beeld op onze Europese wegen. In 2018 werd DAF het best verkopende merk in het segment van de zware vrachtwagens. Hoe dat komt? Bart Bosmans: ‘Dat is het gevolg van jaren goed werken. We hebben dit resultaat bereikt op twee manieren. Ten eerste hebben we enorm veel geïnvesteerdin een onafhankelijk netwerk van concessiehouders: partners die top kwalitatieve service bieden én bovendien een groot volume aankunnen. Da’s niet onbelangrijk voor klanten die een groot wagenpark hebben. Ten tweede werken we continu aan een verbetering van onze producten en diensten.
We hebben het gemiddelde brandstofverbruik met zeven procent kunnen terugdringen. Als je weet dat brandstof zo’n twintig procent van de TCO van een transporteur uitmaakt, dan begrijp je de impact van deze vooruitgang!’ DAF is zijn klanten dan ook bijzonder dankbaar. En het wil in de toekomst die eerste plaats veiligstellen. Hoe het dat wil doen? Bosmans: ‘We willen zowel het niveau van onze service als het product zelf continu blijven verbeteren.
We denken out-of-the-box, en verbeteren zit in onze genen.’ Net als bescheidenheid, want DAF heeft niet de gewoonte om zijn succesverhalen van de daken te schreeuwen. Nochtans: om het helemaal mooi te maken, is DAF in 2018 verkozen tot ‘International Truck of the Year 2018’. Trots blijft het merk wel!