Coca-Cola versnelt laadproces dankzij scansysteem van Zetes op heftrucks

Dongen (Nederland) / Brussel (België), 12 november 2015 – Om het laadproces af te stemmen op de versnelde warehouseprocessen ontwikkelde Zetes voor Coca-Cola in Dongen een nieuw scansysteem op de vorkheftrucks. Daarnaast adviseerde Zetes het ontwerp van de voorzetapparatuur samen met firma Durwen. Sindsdien boekt Coca-Cola tijdens het laden een tijdswinst van maar liefst 6 minuten per vrachtwagen en verloopt dit proces veiliger en met minder fouten​. 

De productievestiging van Coca-Cola in Nederland (Dongen) bevoorraadt over heel Nederland de distributiecentra van de grote supermarktketens, de kleinhandel en horecazaken. Het bedrijf produceert 6 dagen op 7, 24 uren op 24, in teams van 20 werknemers. Per ploeg worden er gemiddeld tussen de 50 à 80 vrachtwagens geladen. Bij mooi weer worden er meer vrachtwagens geladen omdat de vraag naar fris groter is.

Op expeditieniveau zag Coca-Cola zich voor een belangrijke uitdaging gesteld wat betreft snelheid en veiligheid. Pallets met dranken worden ingepakt, gelabeld met barcode en via een transportband aangevoerd voor pick-up door in totaal 16 heftrucks die de pallets op de juiste vrachtwagens laden. Hier vroeg het geautomatiseerd scanproces een nieuwe oplossing omdat de heftrucks wel tot drie pallets konden laden, maar slechts twee pallets konden scannen. Voor de derde pallet moest de vorkliftchauffeur uitstappen en met zijn handheld scanner manueel de derde pallet inscannen. Dat leidde tot tijdverlies en gevaarlijke situaties.

Lees verder

Lees casestudy

OUT-OF-THE-BOX MEEDENKEN

Volgens Kees Kroes, Manager Logistics-Warehouse-Transport bij Coca-Cola Enterprises Nederland, hebben de drie partijen (Zetes, Durwen, Motrac Linde), op instigatie van Zetes, uitstekend werk geleverd “De eerste vorkheftruck die door deze drie partijen samen werd ontwikkeld, was zo goed dat een testfase eigenlijk niet nodig was. Zowel MotracLinde, Durwen als Zetes zijn innovatieve specialisten in hun vak die buiten de lijntjes durven kleuren en meedenken met ons als klant. En het resultaat is er ook naar.”

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.