Brussels Airport onthulde gisteren haar nieuwe logo en visuele identiteit. Het gaat om een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van de luchthaven. Het nieuwe merk vertaalt de strategie en de waarden van de onderneming in een modern merkbeeld.
Brussels Airport: in het hart van Europa
Brussels Airport is niet alleen de tweede economische groeipool in België, de luchthaven wordt ook algemeen beschouwd als een van de beste luchthavens van Europa. Met een groeiend aantal passagiers van meer dan 19 miljoen per jaar, meer dan 260 luchthavenbedrijven en een directe en indirecte werkgelegenheid van 60.000 jobs, bekleedt Brussels Airport een unieke centrale rol op regionaal, Belgisch en Europees niveau.
Brussels Airport heeft de voorbije jaren fors geïnvesteerd in haar infrastructuur. Doel hierbij is een van de aantrekkelijkste en best bereikbare luchthavens van Europa te worden. De laatste jaren gingen alle aandacht en inspanningen naar de continue verbetering van haar dienstverlening en operationele efficiëntie ten behoeve van haar klanten, bezoekers en partners.
De waarden in beeld
De bestaande visuele identiteit, die het efficiënte en rationele karakter van de luchthaven benadrukte, evolueert naar een identiteit die de nieuwe strategie weerspiegelt en de centrale plaats die onze klant daarin bekleedt. De nieuwe identiteit vertaalt de waarden en de strategie van Brussels Airport in een coherent merkbeeld dat de nadruk legt op de menselijke en hartelijke kant van de luchthaven.
« In 2011 hebben wij een nieuwe strategie bepaald waarbij onze klanten – zowel passagiers als klanten – centraal staan in alles wat we doen. Hiermee willen we van Brussels Airport, als Star Alliance hub, een luchthaven maken waar de klantentevredenheid hoog scoort. Dat willen we doen door onze klanten een aangename luchthavenbeleving, een vlotte bereikbaarheid en kwalitatieve, gedifferentieerde diensten te garanderen. Dat is dan ook de reden waarom we de uitdaging zijn aangegaan om ons imago om te gooien zodat het laat zien wie we echt zijn. Onze nieuwe visuele identiteit weerspiegelt voortaan de essentiële waarden van de luchthaven.”, licht Arnaud Feist, CEO van de Brussels Airport Company toe.