BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, heeft what3words geïntegreerd in zijn MobileSTAR-oplossing. De integratie stelt BluJay-klanten in staat om leverings- en afhaallocaties te specificeren met een unieke combinatie van drie woorden, in plaats van de traditionele adressering of gps-coördinaten.
Adresseren met what3words is een stuk efficiënter en nauwkeuriger doordat het what3words-algoritme complexe gps-coördinaten omzet in een meer precieze adressering van drie woorden. BluJay heeft deze technologie inmiddels geïntegreerd in zijn MobileSTAR-oplossing – een managementsoplossing die realtime inzicht geeft in end-to-end leveringen en alle partners in de supply chain met elkaar verbindt. Met de integratie van what3word beschikken gebruikers voortaan over gedetailleerdere afleverlocaties, waardoor ze nóg efficiënter kunnen werken.
Doug Surrett, Chief Product Strategist bij BluJay Solutions: “Voor BluJay is het belangrijk om het voortouw te nemen bij het initiëren van deze nieuwe adresseringstechnologie voor onze klanten en last-mile-logistiek. De wereld is op weg naar een meer op geolocatie gebaseerde adressering, die niet alleen een aantal beperkingen oplost die inherent zijn aan traditionele adressering op straatniveau, maar ook nieuwe kansen en toepassingen opent voor meer exacte, praktische ophaal- en afleverpunten. Tegelijkertijd verschuift de logistiek van traditionele distributiecentra-naar-winkel modellen, naar levering aan huis. Dit leidt tot steeds hogere eisen als het gaat om flexibiliteit. Met de what3words-integratie stelt BluJay gebruikers in staat om exacte universele adressen te gebruiken, waardoor ze sneller kunnen leveren.”
“Als leider op het gebied van addressingstechnologie is what3words enthousiast om samen te werken met BluJay, expert op het gebied van last-mile delivery en supply chain software,” zegt Pierre Francois, Senior Partnerships bij what3words. “BluJay ziet dat deze integratie waardevol is voor hun gebruikers om zich aan te kunnen passen aan de toekomst van logistiek en het bieden van een optimale klantervaring.”
BluJay is van plan de technologie in toekomstige releases uit te breiden naar andere applicaties binnen het Global Trade Network-platform.
Over what3words
what3words biedt een precieze en eenvoudige manier om over een locatie te communiceren. Het bedrijf heeft de wereld opgedeeld in een raster van 3m x 3m vierkanten, waarbij elk vak een uniek drie-woorden adres heeft. Het what3words-algoritme neemt complexe gps-coördinaten over en zet deze om in unieke adressen van drie eenvoudige woorden, waarmee iedereen kan communiceren. Dit is vooral handig wanneer straatadressen niet bestaan of locaties niet nauwkeurig genoeg zijn. Deze aanpak kan de klantervaring verbeteren, bedrijfsefficiëntie opleveren, groei stimuleren en sociale en economische ontwikkeling ondersteunen.