Voor het vervoer van containers via de binnenvaart komt bij North Sea Port de deur naar het achterland nog wijder open te staan.
Het groeiende belang van North Sea Port in het vervoer van containers via binnenvaart is ook BCTN niet ontgaan. De groep speelt met zijn terminals in Nederland en in België een sleutelrol in het containerverkeer tussen de grote zeehavens en hun achterland. “Dat zo’n bedrijf North Sea Port opneemt in zijn netwerk is een belangrijk signaal”, zegt CEO Daan Schalck.
Meer lading op binnenvaartschepen
“North Sea Port komt bij ons op gelijke voet te staan met de andere grote zeehavens in Nederland en België”, onderstreept Joop Mijland, Managing Director van BCTN. “Dat kan rederijen, verladers en goederenontvangers verder stimuleren om lading van de weg te halen en op het binnenschip te zetten.” Inmiddels zijn wij de grootste Nederlandse en Belgische ’inland terminal’-groep met terminals in het Nederlandse Alblasserdam, Den Bosch, Nijmegen, Roermond en Venray en Beringen, Geel en Meerhout in België. “Wij beschikken over een dagelijkse verbinding van deze terminals met Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge. We voegen daar nu North Sea Port aan toe.”
“De aanwezigheid van BCTN verhoogt het aantal bestemmingen en verbindingen die wij als haven via de waterweg kunnen aanbieden. Dit draagt tevens bij aan de bundeling van lading, wat de ecologische voetafdruk van het transport verkleint. Kiezen voor North Sea Port wordt voor bedrijven nog iets meer de juiste beslissing”, voegt Daan Schalck daar aan toe.