Uit Europees onderzoek, gesponsord door Verizon Connect, is gebleken dat er een duidelijk verband bestaat tussen het gebruik van fleet management-technologie voor het realiseren van Return on Investment (ROI) en het verbeteren van de klantenservice.
De enquête werd ingevuld door meer dan 1.350 Europese wagenparkbeheerders, directieleden en andere professionals in 10 landen. 74% van de respondenten vond dat het gebruik van fleet management-technologie ‘zeer’ en ‘extreem’ voordelig was voor hun bedrijf met een zichtbare verbetering van de ROI binnen het jaar.
Er werd tijdens de pandemie blijvend geïnvesteerd in fleet management-technologie en veiligheid van chauffeurs. 59% van de respondenten stelde sinds de uitbraak van het coronavirus processen in om de veiligheid en beveiliging van werknemers en voertuigen te controleren; 47% investeerde in nieuwe systemen die hen hielpen bij het tracken van voertuiggegevens.
Over het algemeen zagen alle gebruikers van video-oplossingen positieve kostenbesparingen: 57% zag een daling van de kosten voor ongevallen en 47% een daling van de kosten voor autoverzekeringen.
Brandstofkosten werden verlaagd
Het aantal ongevallen verminderde