Generix Group, een wereldwijde leverancier van collaboratieve SaaS software voor de Supply Chain, industrie en retail ecosystemen, stelt Nicolas Picquerey aan als Consulting Director. Zijn opdracht zal erin bestaan de Consulting entiteit van de groep op de richten en te beheren om de klanten bij te staan in hun strategische en operationele keuzes. Deze ontwikkeling maakt deel uit van de uitvoering van het “Boost Together 2025” plan van Generix Group.
Het doel van Nicolas Picquerey zal zijn om het advies centraal te stellen bij de ondersteuning van de klanten, om een end-to-end service te bieden. Concreet zal dit voorstel gebaseerd zijn op verschillende hefbomen:
- Adviesdiensten met hoge toegevoegde waarde met betrekking tot de supply chain (logische en fysieke stromen),
- Een consulting entiteit die voorstellen doet over de hele supply chain en in alle belangrijke fasen: strategische keuzes, transformatie, ontwerp en dimensionering, technische keuzes, maar ook change management en implementatie,
- De optimalisering van de prestaties van de door de klanten gekozen oplossingen.
Met deze nieuwe troef wil Generix Group een multidisciplinaire aanpak ontwikkelen die haar aantrekkingskracht zal versterken en zal kunnen inspelen op de huidige strategische uitdagingen van de ondernemingen om hen te helpen de belofte aan hun klanten na te komen.
“De oprichting van de Consulting entiteit is een sleutelelement in de ambitie en strategie van Generix Group als onderdeel van haar strategisch plan “Boost Together 2025″. Ik ben blij met de komst van Nicolas Picquerey, wiens uitstekende kennis van onze prioritaire sectoren en zijn consulting expertise ons bedrijf ongetwijfeld tot een belangrijke partner zullen maken in de voortdurende verbetering van de prestaties van haar klanten”, verklaarde Aïda Collette-Sène, CEO van Generix Group.
Nicolas Picquerey is afgestudeerd aan het Institut Français de Gestion en heeft bijna dertig jaar ervaring in de retail, maar ook in B2B en B2C logistieke dienstverleners. Hij werkte voor Promodès Carrefour op de afdeling logistiek, aankoop en import, vervolgens voor de Metro Group waar hij de volledige supply chain van de Planet Saturn entiteit uitbouwde, alvorens Cash & Carry te vervoegen om hun non-food logistieke activiteit om te vormen. Dit loopbaantraject werd vervolledigd met product-, marketing- en inkoopmanagementfuncties. Meer recentelijk was hij medeoprichter van een consultancybedrijf om bedrijven te helpen bij de transformatie van hun supply chain, voordat hij de leiding op zich nam van een dienstverlener op het gebied van logistiek en transport die gespecialiseerd is in e-commerce.