Jungheinrich participeert in de robotica start-up Magazino. Tegelijkertijd zijn Jungheinrich en Magazino het eens geworden over een brede strategische samenwerking waarbij ze hun knowhow op het gebied van mobiele automatisering zullen bundelen. „Magazino is een uiterst innovatieve jonge onderneming, met een ruime deskundigheid op het vlak van navigatie- en besturingssoftware voor mobiele automatisering. Deze participatie past in onze strategie op het vlak van automatisering en zal in grote mate bijdragen aan de versnelde uitbouw van onze business met geautomatiseerde trucks“, aldus Dr. Lars Brzoska, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Jungheinrich AG.
Automatisering vormt één van de voornaamste groeifactoren voor de intralogistiek. Jungheinrich verwacht voor de komende jaren een dubbelcijferige groei in dit segment. Deze trend wordt vooral veroorzaakt door de gestage toename van de e-commerce en door het wereldwijde gebrek aan logistieke specialisten, in het bijzonder heftruckbestuurders. Magazino is sinds 2014 met een mobiele orderpickrobot op de markt, die op intelligente wijze door een magazijn kan navigeren en exact de juiste boxen kan grijpen. Het systeem wordt al gebruikt in de magazijnen van verschillende online retailers en logistieke dienstverleners. „Met hun robots die zelfstandig hun weg vinden in complexe omgevingen hebben ze bij Magazino een wereldwijd unieke competentie ontwikkeld, die wij in de toekomst samen met hen verder willen uitbouwen en willen integreren in het Jungheinrich aanbod“, zegt Dr. Lars Brzoska.
„De participatie van Jungheinrich in Magazino toont de grote marktvraag aan naar onze roboticasoftware ACROS.AI en onze robots. Magazino zal in de toekomst dan ook een centrale rol in software vervullen op de snelgroeiende markt van mobiele robotica“, aldus Frederik Brantner, CEO en mede-oprichter van Magazino.
Next Post: Katoen Natie opent DC voor Belgisch leger