BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten, kondigt een nieuw partnerschap aan met Uber Freight. Middels deze samenwerking willen beide partijen bedrijven helpen om een veerkrachtige, wereldwijde supply chain op te bouwen, gebruikmakend van geavanceerde vrachttechnologie.
Mede door de wereldwijde veranderingen en de beweeglijkheid van de vraag in de markt is real-time inzicht in marktprijzen essentieel geworden. Alle betrokken partijen binnen de supply chain moeten inzicht hebben in de huidige marktomstandigheden om snel beslissingen te kunnen nemen en zich aan te kunnen passen aan zowel vraag als aanbod. Door de directe integratie van BluJay’s Transportation Management via API, hebben vervoerders nu direct toegang tot de real-time prijs- en aanbestedingsmogelijkheden van Uber Freight.
Uber Freight integreert direct met het BluJay-platform om directe offertes, boekingen en de match tussen vervoerders aan te sturen. De integratie stelt bedrijven die gebruik maken van BluJay’s Transportation Management-applicatie in staat om gebruik te maken van de prijsinzichten van Uber Freight en diens uitgebreide netwerk van meer dan 50.000 vervoerders. De API-gebaseerde integratie zorgt voor een snelle toegang tot de end-to-end zichtbaarheid van de supply chain. De applicatie van BluJay en Uber Freight is op dit moment te gebruiken in Noord-Amerika. De verwachting is dat de samenwerking binnenkort ook in Europa uitgerold wordt.
Een van de eerste klanten die van het partnerschap profiteren zijn levensmiddelenfabrikanten en verpakkingsbedrijven: organisaties die te maken hebben met een sterke groei van hun productie en volume, omdat zij tijdens de huidige pandemie essentiële producten leveren. Juist voor dergelijke organisaties is het belangrijker dan ooit dat hun producten op tijd in de schappen terechtkomen, en kan inzicht in de marktplaats van Uber Freight uitkomst bieden.
“Het is belangrijker dan ooit dat een supply chain flexibel en dynamisch wordt ingericht. Doe je dat niet, dan kun je de voortdurend veranderde markt niet bijhouden”, aldus Laurent Hautefeuille, Head of Business Development bij Uber Freight. “Samen met BluJay stellen we daarom onze tech-forward benadering van vracht beschikbaar aan bedrijven die op zoek zijn naar meer inzicht en controle over hun activiteiten.”
Bryant Smith, Global Product Manager bij BluJay Solutions: “Met de transparante marktplaats van Uber Freight kunnen onze TMS-klanten gemakkelijk toegang krijgen tot een nieuw niveau van capaciteit met real-time zichtbaarheid, zodat ze beter kunnen plannen voor de komende weken en daadwerkelijk rekening kunnen houden met last-minute marktverschuivingen. De oplossing die we samen bieden is een oplossing voor klanten die worden geconfronteerd met de huidige uitdagingen binnen de supply chain, maar ook op de lange termijn – tijdens meer traditionele marktfluctuaties.”