Modemerk WE Fashion gaat oplossingen van Aptos, Inc., een grote speler in technologische oplossingen voor de retail, gebruiken voor zowel de financiële planning als de planning van het assortiment voor 200+ winkels in Europa en het groeiende online-kanaal.
De technologie van Aptos ondersteunt de volledige product range van WE Fashion en helpt het merk om aan de eisen van een moderne retailer te voldoen. Een van die eisen is het optimaliseren van het assortiment voor een omnichannel-strategie.
“We zien Aptos echt als een partner die onze reis naar een optimale omnichannel-strategie kan ondersteunen,” zegt Koen Aben, Omni Retail Director bij WE Fashion. “De eerste ervaringen met de Aptos Planning-oplossing waren bijzonder positief. De oplossing bleek onze omnichannel-bedrijfsvoering heel inzichtelijk te maken. Daarom gaan we de samenwerking uitbreiden. We zijn blij met de support van het Aptos-team en de flexibiliteit van de Aptos Planning-oplossing om mee te veranderen met onze wensen.”
“We gebruiken de oplossing van Aptos voor de planning van onze eigen winkels, online-kanalen (waaronder online-partners) en wholesale,” voegt Aben toe. “Onze winkels verschillen niet alleen in locatie en grootte, maar verkopen ook uiteenlopende collecties. Als je een snel veranderend, gevarieerd assortiment wilt voeren en dat ook online wilt aanbieden, wordt planning steeds ingewikkelder. De samenwerking met Aptos is daarom ongelooflijk belangrijk voor ons bedrijf.”
De planners van WE Fashion gebruiken Aptos Planning om alle aspecten van de strategische planning en budgettering te beheren. De oplossing helpt planners op alle mogelijke manieren bij het bepalen van groeidoelstellingen. Met deze doelen gaan de inkopers aan de slag. Zij gebruiken de oplossing om het assortiment tot in de puntjes te plannen en de ideale combinatie van producten en prijzen voor iedere locatie, ieder kanaal en ieder klantsegment te bepalen.
Aptos Planning wordt gebruikt door veertig planners en inkopers in de organisatie.
“De gebruikers zijn erg te spreken over de interface van Aptos. Iedereen die regelmatig met Excel werkt, kan ermee overweg. Dit maakt het plannen buitengewoon intuïtief. Een centrale benadering van de kanalen zorgt voor een gestroomlijnd planningsproces en voor meer zichtbaarheid bij de bedrijfsactiviteiten. Dat leidt uiteindelijk tot betere beslissingen,” zegt Aben.
“We zijn er trots op dat we de samenwerking met het getalenteerde en vooruitstrevende WE Fashion-team samen mogen uitbreiden,” zegt Noel Goggin, CEO van Aptos. “Onze oplossing voor merchandise- en assortimentsplanning past uitstekend bij modemerken die aan de eisen van deze tijd willen voldoen: snel innoveren, een breed assortiment voeren en een omnichannel-retailmodel inzetten.”