Kawasaki Kisen Kaisha (K Line) zal een automatisch kit systeem op één van zijn grote bulk carriers plaatsen. Die zal voorzien worden door Airbus will install an automated kite system developed by Airbus dochtermaatschappij Airseas. Het SeaWing kite systeem zal getest worden gedurende een periode van twee jaar. K Line stelt dat het systeem de CO2 emissie van het schip met 20% kan verminderen. Als het systeem goed werkt, heeft K Line de optie om de technologie toe te passen op nog 49 andere bulk carriers.
De SeaWing kite is deel van een technologie systeem dat automatisch zal openen en sluiten terwijl het data over weer en oceaancondities verzamelt. Hiermee kan het systeem een optimale route berekenen voor de bulker. Het geeft ook zelf aan wanneer het optimaal is om de kite te openen en te sluiten. Volgens AirSeas kan de 500m² grote kite gebruikt worden op ongeveer de helft van de reizen. Zo zijn er weersbeperkingen, zoals een wind tussen 8 en 40 knopen en er mag geen directe kopwind op de boog staan.
Als het systeem zichzelf bewijst, is het weer een stap in de richting van een groener zeetransport.