Balans op 31/12/2013 | De Scheepvaart NV | Waterwegen en Zeekanaal NV |
Activa | 481.291.901 € | 1.203.193.052 € |
Personeel (voltijds equivalenten) |
572,6 | 822,9 |
Resultaat | 1.517.022 € | -6.504.964 € |
Een kostenraming of timing van deze fusie met bijbehorende reorganisatie voor NV Waterwegen werden nog niet bekendgemaakt? Het valt te verwachten dat de indrukwekkende lijst van huidige bestuurders van deze vennootschappen wordt ingekort en aangepast aan de nieuwe Vlaamse meerderheid: CLAES Willy (Hasselt), KUMPEN Paul (Hasselt), BUELENS Gisèle (Schilde), CLINCKERS Leo (Duffel), EVENEPOEL Marleen (Grimbergen), HERMANS Guido (Wellen), PORTUGAELS Erik (Hasselt), VERMESEN Guy (Hasselt), VOLS Frank (Hasselt), BRUYNINCKX Eddy (Kapellen), VAN HECKE Dominique (Wichelen), DELCROIX Leo (Genk), DE BAETS Henny (Dendermonde), VERSTREPEN Erika (Antwerpen), TIELEMANS Joeri (Berchem), BREPOELS Frieda (Bilzen), VANHOOF Albert (Vaalbeek) / ABSILLIS Albert (Vilvoorde), BERNAERS Greta (Schoten), DE WINTER Richard (Assebroek), ANCIAUX Koen, HOET Ilse (Wetteren), DECONINCK Veerle (Desselgem), CLINCKERS Leo (Duffel), MACHARIS Cathy (Schaarbeek), PEETERS Leo (Kapelle-op-den-Bos), VERMIJLEN Vital (Bornem), PORTUGAELS Erik (Hasselt), BALDUCK Jan Beveren (Leie), COENS Joachim (Sijsele), MAERTENS Françoise (Heestert), DE WOLF Sonja (Mechelen), HEYLEN Ilse (Hallaar), D’HAESE Frans (De Pinte), DE BONDT Bert (Wezemaal), VAN DE GENACHTE Gert (Jauche), MERCKEN Wery (Hasselt)…
Permalink
Er valt vooral te verwachten dat door fusies de effeciency gaat verhogen !
Goed toch ?
Permalink
LOL, je zou verwachten dat efficientie verhoogt en kosten verlagen bij een fusie
… helaas leert de praktijk ons tot op heden andere lessen
… verbazingwekkend ook hoe weinig van de betrokkenen deze idealen/doelen voor ogen houden in de te nemen beslissingen :/