Brussels Airport vervoert minder cargo. Ten opzichte van vorig jaar is er een daling met 14 procent. Ten opzichte van 2019 is dit wel een stijging met 15 procent.
Bij de luchtvrachtvolumes was er een daling van 13%, het volvrachtsegment daalde met 21%. Het aantal volvrachtvluchten dat met passagiersvliegtuigen werd uitgevoerd, daalt zoals verwacht gestaag verder, gezien het herstel van de passagiersvluchten. Vorig jaar vertegenwoordigde dit segment een aanzienlijk vrachtvolume.
De expressdiensten kenden net als in de voorgaande maanden een daling van 15% door de tragere groei van de e-commercemarkt in West-Europa en de tijdelijke toewijzing van bepaalde vluchten aan andere luchthavens. De vracht aan boord van passagiersvluchten kende een stijging van 11% vanwege de stijging van het aantal passagiersvluchten. De volumes getruckte vracht zijn met 18% gedaald.
Azië was de belangrijkste regio op vlak van import en export, maar de volumes waren lager dan vorig jaar door de daling van de beschikbare capaciteit en de tijdelijke gevolgen van de sluiting van de magazijnen in China. Afrika, de tweede importregio en de derde exportregio, laat in vergelijking met vorig jaar voor beide segmenten een groei zien. Noord-Amerika was de derde importregio en de tweede exportregio.
Het aantal cargovluchten is met 12% gedaald ten opzichte van 2021.